אתגר ספרי הלימוד למניעת לאומנות וגזענות

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

במאמר בוחן המחבר את מעמדם של ספרי הלמוד במערכות חנוך בעולם, ומציג מחקר ספרי למוד המהווה מעשה של חשיפה אידאולוגית-פוליטית והצבת מראה בקרתית על מדינה מול ספרי הלמוד של רעותה, שהרי מערכות חנוך בעולם משתמשות בספרי הלמוד לארגון הידע של התלמידים בבתי הספר. הן מבצעות זאת על ידי נהול פרקי הלמוד, הרחבתם של נושאים נבחרים, ובעיקר פקוח על הפצת הידע ועל שכפולו, וקיום בחינות לבדיקת הבקיאות בו.
Original languageHebrew
Pages (from-to)68-72
Number of pages5
Journalביטאון מכון מופת
Volume55
StatePublished - 2015

IHP publications

  • ihp
  • Education -- Israel -- Administration
  • Education -- Research
  • Textbooks

Cite this