Abstract
מחברי המאמר מסכימים עם ענת זוהר שידע וחשיבה תלויים זה בזה, אך לטענתם, הדיכוטומיה בין הידע לבין החשיבה, המתורגמת בכיתות בית הספר היסודי להפרדה בין לימוד תוכן ופיתוח מיומנויות, מובילה להפחתה בידע התוכן ולדילולו באופן המקשה על פיתוח מיומנויות וחשיבה. הידע שנבנה מאורגן במבנה בית ספרי ייחודי. אמנם, מבנה כזה עשוי להקל על התלמידים לזכור את התכנים הנלמדים, אך הוא אינו תואם את המבנה ואת עולם המושגים של תחום הדעת הנלמד. בעקבות זאת, הם מציעים לחזק את מעמדו של הידע כתנאי לפיתוח החשיבה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מידע, ידע ודעת |
Subtitle of host publication | הדנ"א של החינוך |
Editors | שלמה בק |
Place of Publication | תל אביב |
Pages | 126-144 |
Number of pages | 19 |
State | Published - 2016 |
IHP publications
- ihp
- Ability
- Education, Elementary
- Knowledge and learning
- Knowledge, Theory of
- Learning
- Teaching
- Thought and thinking