אקדמיה במיקור חוץ: על הקמפוס האקדמי ומרחבי הלימוד שמחוצה לו בעידן הפוסט-קורונה - היכן לומדים הסטודנטים?

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר הינו מחקר חלוץ, הבוחן לראשונה את חוויית הלמידה מחוץ לקמפוס המהווה תוספת משמעותית לחוויית הלמידה בקמפוס בעידן הפוסט קורונה. ממצאי החלק הראשון של המחקר, שבו השתתפו השתתפו 118סטודנטים מהפקולטה להנדסה, מראים העדפה ל"לימודי חוץ" על פני לימודים בקמפוס. התמות השכיחות שנמצאו לגבי היתרונות של "לימודי חוץ" מתייחסות הן לאופן ההוראה, כלומר, היותה של למידה זו נגישה ומותאמת יותר לקצב הלמידה של החומר, והן איכות ההוראה. בחלק השני, אשר בחן את נקודת המבט של חברה עסקית, המעניקה שירות של מיקור חוץ של קורסים לסטודנטים וכלל Study Case של מחלקה לכלכלה ומנהל עסקים, נמצא כי הלימודים בווידאו יצרו מהפכה בהרגלי הלמידה של הסטודנטים, שכן %70%-80 מכלל הסטודנטים לומדים במיקור חוץ דרך הווידאו, ונמצאו אחוזי מחויבות גבוהים ושביעות רצון גבוהה ללימודים אלו. מידע לגבי הרגלי השימוש הללו יכול לשפוך אור לא רק על הרגלי הלימוד של סטודנטים בווידאו כיום, אלא לשרטט קווים על הרגלי הלימוד העתידיים ולעודד מרצים להשתמש בחומרים שמחוץ לקמפוס מבלי לראות בהם מתחרים. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)15-46
Number of pages32
Journalהלאה
Volume3
StatePublished - 2022

IHP publications

  • ihp
  • COVID-19 (Disease)
  • COVID-19 Pandemic, 2020-
  • College students
  • Computer-assisted instruction
  • Contracting out
  • Education, Higher
  • Experience
  • Learning
  • Lecturers
  • Privatization
  • Teaching
  • Universities and colleges
  • Video recording

Cite this