Abstract
פעילות בית הספר הבין-לאומי לשלום International School of Peace – ISOP שהוקם עבור ילדי הפליטים באי לסבוס שביוון על ידי השומר הצעיר ותנועת אג'יאל, עמדה במוקד מחקר זה. במחקר השתתפו חמישה חוקרים: עובדת סוציאלית — מומחית במחקר מבוסס אומנות; עובד סוציאלי — מומחה בתחום ההתארגנות הקהילתית במצבי טראומה ומשבר; פסיכולוגית חינוכית; פסיכולוגית מומחית למצבי קונפליקט ויישוב סכסוכים; ובלשנית התפתחותית חברתית. קבוצת המחקר ביקשה לבחון את הדגם של בית הספר, לברר מאילו מקורות הוא יונק את השראתו ואת כוחותיו ולעמוד על שורשי החוסן שלו. החוקרים בחנו שאלה זו באמצעות מחקר פנומנולוגי מבוסס אומנות ומחקר איכותני. כותבי הפרק הנוכחי ניסו לפענח את המנגנונים שבזכותם הצליח בית הספר לייצר בסיס איתן ושקט בתנאים של תהפוכות ושינויים מתמידים
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | עבודה סוציאלית תחת אש |
Subtitle of host publication | תיאוריה, מחקר והתערבות |
Editors | אורית נוטמן-שורץ |
Place of Publication | חיפה |
Publisher | פרדס |
Chapter | 16 |
Pages | 431-457 |
Number of pages | 27 |
ISBN (Print) | 9789655411508 |
State | Published - Nov 2022 |
IHP publications
- ihp
- Lesbos (Greece : Municipality)
- Refugees
- Schools
- בתי ספר
- גישה סלוטוגנית (בריאות)
- לסבוס (אי)
- פליטים
RAMBI publications
- rambi
- Educational assistance, Israeli -- Greece
- Refugee children -- Education -- Greece -- Lesbos (Municipality)
- Schools -- Greece -- Lesbos (Municipality) -- Case studies