Abstract
4.59 מיליארד אנשים בעולם משתמשים ברשתות חברתיות.יותר ממיליארד רשומות חדשות מועלות מדי יום לאפליקציות פייסבוק (Facebook, Instagram, WhatsApp).לרשתות החברתיות תפקיד מרכזי בתחומי הצריכה והשיווק, פוליטיקה והיבטים חברתיים.הן משפיעות על תהליכי קבלת ההחלטות של המשתמשים, התחושות וההתנהגות. תוכן ברשת חברתית יכול לכלול למשל סרטים, תמונות וטקסטים.לרגש המובע בתוכן הרשומה (הפוסט) ישנה השפעה על הנחשפים. הרגש יכול לגרום למשתמש שנחשף לתוכן לעקוב אחר משתמש אחר, לצפות ביותר תכנים אותם המשתמש מעלה, לבצע שיתוף לרשומה או להביע אהדה (או חוסר אהדה) ובכך להשפיע על מידת הפופולריות של המשתמש. בעבודה זו בחנו את היכולת לזהות את הרגשות המובעים בטקסטים בצורה אוטומטית וכן את הקשר בין מידת הפופולריות לרגש אותו מביעה הדמות. כמקרה בוחן ניתחנו את הטקסטים המובאים בסדרה הפופולרית "חברים" לאורך עשר עונות. מצאנו כי הנשים בסדרה מביעות יותר רגשות באופן כללי ובפרט, יותר רגשות של ציפייה, הנאה, אמון ופחד.הממצאים מראים כי ניתן לזהות רגשות בטקסט בצורה אוטומטית ולבחון את הקשר בין הרגשות השונים המובעים בתוכן למדדי פופולריות שונים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 40-50 |
Number of pages | 11 |
Journal | תיאוריה ופרקטיקה בניהול |
Volume | 5 |
State | Published - 2023 |
IHP publications
- ihp
- Data mining
- Emotions
- Online social networks
- Popularity
- Social networks
- Television series