Abstract
בעידן שבו כמעט כל פרט לוקח חלק פעיל בפלטפורמה חברתית כלשהי, לאיכות התוכן בפלטפורמה יש השפעה מרכזית על התוצאות המתקבלות בשוק. המאמר מציע מודל של פלטפורמות חברתיות מבוססות תוכן בשוק עם השפעות רשת. בפלטפורמות אלו הפרטים (״users״) משקיעים מאמצים ביצירה ובשיתוף תכנים, ונהנים הן מכמות האינטראקציות והן מאיכות התוכן שהשקיעו הפרטים האחרים. לכל פרט יש פונקציית תועלת מהשתתפות בפלטפורמה שבה משקולות שונות לכמות האינטראקציות ואיכות כל אינטראקציה, כאשר האחרונה תלויה בכמות המאמץ המושקע בה. ככל שיש יותר פרטים בפלטפורמה, כל פרט ישקיע פחות מאמץ באינטראקציה עם פרט אחר, מאחר של מאמץ ישנה עלות. המשקולות שכל פרט נותן לאיכות האינטראקציות לעומת כמות האינטראקציות, משפיעות על רווחת הפרט ועל רווחי הפלטפורמה.ניתוח המודל מראה כי כאשר הפרט נותן משקל גבוה יותר לאיכות האינטראקציה לעומת כמות האינטראקציות, תועלת הפרט יורדת עם כמות האינטראקציות. הסיבה לכך היא כי מאחר של פרט יש עלויות מאמץ המשפיעות על התוכן, ככלשמספר הפרטים בפלטפורמה גבוה יותר, כך המאמץ שיושקע בכל פרט יקטן ואיתה איכות התוכן. מכאן שאם הפרט מייחס חשיבות גבוהה יותר לתוכן מאשר לכמות, רמת התועלת שלו תקטן. כמו כן, ככל שהחשיבות שהפרט מייחס לאיכות התוכן גדולה יותר, כך פלטפורמה חדשה ואיכותית יותר המעוניינת להיכנס לשוק (שבו קיימת כבר פלטפורמה ותיקה) תהיה בעמדה טובה יותר לנצח. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The quality of content in competition between social media platform |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 57-67 |
Number of pages | 11 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 12 |
State | Published - 2023 |
IHP publications
- ihp
- Competition (Psychology)
- Online social networks
- Quality control
- Social media